Věda

Nový Range Rover Evoque: Opět sexy krasavec sexy „štýlo“

Nový Range Rover Evoque: Opět sexy krasavec sexy „štýlo“

Už z dálky odráží zapadající slunce jako magnet, už z dálky je vidět, jak mezi listovým jilmů strmí nad celým přístavem. Tady, v Hamburku, už dva roky kraluje Labská filharmonie jako maják akustiky. A právě tady, v Hamburku, Land Rover představil druhou generace modelu Range Rover Evoque. Dvě naprosto podivuhodná díla současného designu.

Jejich linie jsou jako zpěněná voda. Rostou a zase klesají zabalené do dokonalosti. V ladných siluetách odrážejí génia loci. Přepisují dějiny a nastavují světu směr. Zatímco Labská filharmonie, třikrát předražený unikát za 24 miliard korun, jako absolutní umělecké dílo kombinuje inovativní architekturu s vynikající akustikou a vizionářským koncertním programem, Evoque navazuje na moderní a stylovou avantgardu. Na umělecký klenot. Je to majstrštyk. Před osmi lety Angličané stvořili zcela nový automobilový segment a svět je následoval. Nyní opět definují, co znamená pojem luxusní kompaktní SUV. „Základem je design, stejně jako schopnosti a moderní technologie,“ zní z automobilky.

Novinka byla navržena a zkonstruována v Británii, kde se bude také vyrábět.

Ta podoba

Když se na Evoque podíváte, je to baby SUV automobilky, má jasné linie a geny, něco z Velara, něco z Range Roveru, jasný kukuč značky. Přesto je to stále ten originální Brit a zakladatel segmentu luxusních kompaktních SUV. Za osm let produkce získal Evoque více než 217 mezinárodních ocenění a po celém světě prodal přes 772 096 exemplářů. Nová generace má na co navazovat, nebýt pouhou sofistikovanější evolucí původního originálu.

Evoque je auto s nejčistšími liniemi na trhu. Nic tam nepřekáží.

Hračka do lesa za milion

Stojíme na samém cípu jednoho z mnoha výběžků Hamburku, uhrančivé město nad Labem se ztrácí v dáli, zato před námi stojí Evoque na simulovaném off-roadu plném překážek. Až tady řidič ocení armádu asistenčních systému a pochopí, jak dokonale fungují. Třeba pohon všech kol, nebo Terrain Response 2 – technologii, kterou jako první nabídl velký Range Rover. Během jízdy rozpoznává povrch a následně automaticky upravuje nastavení vozu. Nebojí se velké vody, brodivost dosahuje 600 mm (u první generace byla 500 mm), a pokud řidič nevidí na cestu u kol, kamery v bočních zrcátkách propůjčí další oči na disky. Nový Evoque je také prvním automobilem na světě vybaveným technologií Ground View, která vytváří dojem průhledné kapoty, kdy má řidič dokonalý přehled o tom, co je aktuálně pod předními koly. Všechny tyhle systémy se hodí zejména při parkování ve stísněných prostorech, manévrování kolem vysokých městských obrubníků a samozřejmě v drsném terénu.

Technika naprosto nová

Úžasnou novinkou je i kamera vzadu. Je jiná, ukrytá v ploutvičce vzadu na střeše. Tahle technologie se jmenuje „ClearSight rear-view mirror“ a mění vnitřní zpětné zrcátko na obrazovku s vysokým rozlišením. Displej poskytuje širší úhel záběru (50 stupňů) a výbornou viditelnost za špatných světelných podmínek. „Pod povrchem došlo k technické revoluci. Základní architektura vozu je s ohledem na plug-in hybridní a hybridní technologie zcela nová. Na karoserii nakonec zůstaly nezměněny pouze závěsy dveří. Podvozek byl významně přepracován tak, aby byla co nejvíce využita zvýšená tuhost karoserie. Stejně jako každý jiný Range Rover, také Evoque proto nabízí jízdní komfort a zároveň vytříbené jízdní vlastnosti. Evoque je teď chytřejší než kdykoliv dříve. Software využívaný naším multimediálním systémem byl přepracován, aby bylo výsledné ovládání intuitivnější,“ řekl Nick Rogers, produktový ředitel Jaguar Land Rover. Evoque je rovněž první Land Rover se systémem Smart Settings využívajícím algoritmy umělé inteligence k učení zvyků řidiče. Po určité době se naučí pracovat jako palubní komorník. Kromě polohy sedadla, hudby nebo nastavení klimatizace Evoque sleduje s ohledem na maximální komfort také nastavení sloupku řízení.

Vrněti proudem

To, že je Evoque fungl nový, je i díky nové platformě Premium Transverse Architecture. Byla vyvinuta s ohledem na elektrifikaci pohonných jednotek. Mild hybrid, který pracuje s napětím 48 V, bude k dispozici hned od uvedení vozu na trh. O 12 měsíců později bude následovat plug-in hybridní model. Základní cena se stlačila pod 1 000 000 korun, naopak nejnatřískanější 300koňový Range Rover Evoque R-DYNAMIC HSE šplhá až ke 2 000 000 korun.

Vzadu na střeše je ploutvička, v které je kamerka. Ta v HD kvalitě přenáší obraz do zpětného zrcátka v kabině.
Věda
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Věda

Pozor na hadí uštknutí

Věda17.9.2019

Česká republika je království spamů

Věda13.9.2019

3D tisk pokořil další hranice

Věda10.9.2019

V Liberci zrekonstruovali horní patro pavilonu tropů

Věda6.9.2019

Nový Range Rover Evoque: Opět sexy krasavec sexy „štýlo“

Věda3.9.2019

Jak truchlí gorily?

Věda30.8.2019

Ohrožuje nedostatek spánku stáří?

Věda27.8.2019

Soulož jako zdlouhavý proces

Věda23.8.2019

Jsou kvantové fluktuace měřitelné?

Věda20.8.2019

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o | Zásady ochrany osobních údajů | Cookies