Lifestyle

Pod pokličkou inovačního centra: jak se vymýšlí úplně nové šampony a testují nové plenky

Pod pokličkou inovačního centra: jak se vymýšlí úplně nové šampony a testují nové plenky

Jak si máme představit vývoj nového produktu? Pracujete s tím starým nebo začínáte úplně od nuly? Kdo přichází s nápady, jak vylepšit stávající produkty?

Krok první: Nejprve si musíte definovat, pro kterou skupinu zákazníků je vámi vyvíjený produkt určený. U nás platí, že náš generální ředitel není náš šéf. Naším skutečným pánem je totiž zákazník, jak praví staré obchodní pořekadlo.

V prvé řadě si stanovíme, co je nutno udělat – mluvit se spotřebiteli, sledovat, jakým způsobem užívají naše produkty a požádat je, aby se svěřili s tím, co jim na produktech vadí nebo komplikuje užívání a jakou změnu by naopak uvítali.

Všechny zmíněné věci nám pomáhají inovovat produkty úspěšně a dodávat našim zákazníkům opravdové zážitky.

Krok druhý: Vytvořit vizi toho, co je skutečně možné. Je naprosto nezbytné být flexibilní a neustále reagovat na nová zjištění během vývoje produktu. Hodně jsme se naučili sledováním start-upových společností. Vždy si během vyvíjení produktu odpovídáme na otázky – máme pokračovat v cestě? Máme se vydat jinudy? Máme se na tomto místě zastavit?

Krok třetí: Testování našich inovačních výtvorů – to může začít například metodou „in-silico“, což je počítačové modelování toho, jak může ingredience, obal nebo produkt fungovat. Další metodou jsou laboratoře „in-vitro“ s technikami, jako je například genomika, analýza ingrediencí High Through Put.

Poté pokračujeme s panelovým výzkumem, kterého se účastní dobrovolníci, nejprve v menších a poté ve větších skupinách. Dalším ze způsobů je uspořádání vzdělávacích workshopů, kde se dozvíme opravdu hodně informací.

Většinou se během inovace setkáme s několika různými kroky, nikdy to není pouze jeden z nich.

Někdy také začneme inovovat již stávající produkt, který má správný základ a potřebuje jen lehce vylepšit. V ostatních případech inovujeme produkt do zcela nové podoby – to se týkalo například přechodu od práškového pracího prostředku k tabletě nebo změně obyčejného kartáčku na elektrický. Přístupy se velice různí, ale vždy směřujeme ke stejnému cíli: potěšit zákazníka a odvést dobrou práci.

První plenka Pampers vznikla tak, že budoucí vynálezce vyrazil na výlet s dcerou a vnoučetem. Během výletu si uvědomil, že musí vyvinout takovou plenku, která udrží miminko v suchu a která zjednoduší celý přebalovací proces.

Od té doby, kdy spatřila první moderní plenka světlo světa, se stále snažíme vylepšovat její vlastnosti a funkce.

Jak inovované produkty testujete?

U nás platí pravidlo, že zákazník je náš pán, takže jsou samozřejmě spotřebitelé součástí procesu testování, a to od počátku až po konec vývoje nového produktu. Testujeme však mnoha různými způsoby – od zkoumání ingrediencí až po hotové výrobky, od počítačových simulací po domácí testování, od testování na buněčných kulturách v technických centrech až po testování úklidových prostředků v reálných domácnostech… Těch způsobů je opravdu mnoho.

V našem německém inovačním centru ve Schwalbachu pořádáme pravidelné panelové diskuze rodičů kojenců, kteří odpovídají na otázky a testují plenky. Dokonce nám vrací již použité plenky, které posléze podrobujeme analýze. Do našeho inovačního centra v Readingu přicházejí každý den muži a testují naše žiletky. Po oholení zaznamenávají plusy a mínusy holicích strojků.

K dispozici máme dokonce snímač pohybu, který zaznamenává, jakým způsobem používá člověk holicí strojek – je to podobná technologie, která například umožnila tvůrcům Pána prstenů zasazení postavy Gluma. V bruselském inovačním centru máme stovky praček – různé typy, různé druhy vody pro co nejvěrnější simulaci různých zemí světa a místnosti nastavené na různé teploty.

Díky takto rozsáhlému testování můžeme lépe posoudit a porovnat rozdíly v praní v Evropě i ve světě. Disponujeme také vlastní skutečnou kuchyní, koupelnou a „domovem“, takže nám lidé mohou lépe ukázat, jakým způsobem například umývají nádobí, plní myčku a jak používají náš produkt.

Dokonce jsme zažili i situace, kdy naši zaměstnanci žili s našimi zákazníky, aby jim mohli lépe porozumět a kvalitně otestovali, jak produkt funguje v reálném životě.

Jak můžete vidět, máme opravdu velké množství nejrůznějších technologií, a to od těch nejjednodušších po ty nejsložitější. Pokaždé provedeme právě tolik způsobů testování, kolik náš produkt vyžaduje, aby byl nezpochybnitelně prohlášen za bezpečný a funkční. Často tedy zařazujeme i klinické výzkumy a technické studie.

Jsme také přesvědčeni, že úspěch našeho produktu se neukáže již při prvním zakoupení, ale až tehdy, kdy si jej zákazník zakoupí podruhé.

Díky opětovnému nákupu totiž získáme zpětnou vazbu o tom, že se nám podařilo vytvořit skutečně funkční a užitečný produkt, ke kterému se zákazníci rádi vracejí.

Jaké trendy jsou aktuálně u vlasové kosmetiky?

Poslední věc, kterou bych ráda zmínila, je udržitelnost. A to nejen přísad, ale i obalů. Je nesmírně důležité toto připomenout, protože lidé často opomíjí recyklaci obalů od kosmetiky. Existuje také trend, jako například tuhé šampony a kondicionéry, v posledních letech se také začaly objevovat produkty bez vody.

Ale pro ty z nás, kteří se neobejdou bez každodenního mytí vlasů, jako jsem i já, je čím dál lepší alternativou používat opětovně naplnitelné produkty. Z udržitelných důvodů jsme začali v Evropě prodávat produkty značky Pantene v krásných kovových obalech, které jsou designové, vysoce kvalitní a nenaruší vzhled vaší koupelny.

Další cestou za lepší udržitelností je například produkt EC30, který jsme letos představili na veletrhu CES. EC30 funguje tak, že neobsahuje žádnou vodu a lze jej použít k čištění obličeje či mytí vlasů.

Myslím si, že tyto dva zmíněné produkty budou skutečnými průlomy v oblasti ekologie a udržitelnosti.

Obsahují i vaše šampony a kondicionéry přírodní složky? Mnoho z nich ano. Zaměřujeme se na prodej produktů, které jsou bezpečné a skutečně fungují. To však často znamená kombinaci syntetických a přírodních složek. Výběr správné přísady je naprosto stěžejní.

Velké množství přírodních ingrediencí obsahují produkty Herbal Essences, z nichž mnoho bylo ohodnoceno ve spolupráci s Royal Botanic Gardens Kew v Londýně.

Přírodní ingredience se nacházejí také v mnoha našich dalších produktech.

Co předchází změně receptury šamponu?Jak jsem již zmínila, první věcí, kterou musíte vědět, je, čeho chcete dosáhnout a jaké jsou potřeby jednotlivých zákazníků, kteří budou daný šampon či kondicionér používat. Musíte také vědět, jaké potřeby má jejich pokožka hlavy – zda je náchylná k tvorbě lupů, (tento problém trápí přes 50 % všech lidí!), zda má vyšší sklony k maštění, svědění, citlivosti.

Jak dlouhé jsou vlasy, pro které jsou produkty určeny? Zda jsou rovné a jemné nebo kudrnaté a silné? Na jaké rituály je daný zákazník zvyklý a zda preferuje 2v1 nebo pravidelně užívá větší množství produktů. Jaký typ vůně preferuje – svěží, přirozenou nebo pikantní? Existují dokonce i rozdíly v tom, jak často vlasy šamponujeme a jakým způsobem se o ně staráme.

Například moje vlasy jsou jemné a velmi rovné, takže každodenní mytí je snadné, moje kamarádka Ro z USA má naopak afroamerické vlasy a upravuje je rovně, přirozeně nebo do copů a všechny tyto úpravy mění to, co zrovna od produktu potřebuje.

Všechny tyto zmíněné věci je nutno zohlednit ještě předtím, než se vůbec pustíme do úvah o změně receptury.

Požadavky maminek na dětské plenky se také v posledních zvyšují, jak jste tomu přizpůsobili vývoj nových plenek?Všechny maminky a všichni tatínkové chtějí pro své děti jen to nejlepší.

Nepřemýšlíme tedy pouze o tom, jak udržet obsah plenky bezpečně v plence, aniž by negativně ovlivňoval miminko, ale přemýšlíme i nad tím, jak umožnit dítěti, aby bylo zdravé, šťastné a mohlo se dobře vyvíjet a rozvíjet. Tenčí a savější plenky umožňují dítěti lepší pohyb, jsou pohodlnější a pružný pas dítěti nijak nebrání v různých pohybech.

Zaměřujeme se na všechny věkové kategorie miminek a jejich vývojové fáze, a to od předčasně narozených miminek až po noční plenky, které zabraňují „nehodám“.

K dispozici je velké množství plenek, které podporují dítě napříč různými vývojovými fázemi.

Na jaké nové inovaci právě pracujete? Co nám v nejbližší době usnadní život?

Momentálně se toho děje tolik, že je těžké vybrat jednu nebo dvě inovace. Ale myslím si, že udržitelné používání technologií bude jedním z budoucích trendů a také nám velmi usnadní život. Podívejte se například na produkt EC30. Ještě není v prodeji v Evropě, ale v USA už ano. Jedná se o zcela unikátní produkt, který neobsahuje vodu.

Z nákupu si tedy odnášíte lehčí tašky, menší jsou i náklady na vozy a skladování, díky čemuž pomáháme snižovat naši ekologickou stopu.

Více z Lifestyle

Udělejte si čas pro své ledviny

Lifestyle19.5.2022

Gucci & Superplastic: Investice i zábava

Lifestyle17.5.2022

Na kontrolu očí choďte pravidelně

Lifestyle12.5.2022

Lifestyle10.5.2022

Vše o skladování vajec

Lifestyle5.5.2022

Kupte si luxusní byt uprostřed oceánu!

Lifestyle3.5.2022

Instinkt kočky před otravou neochrání

Lifestyle28.4.2022

Unikátní whisky zrála 81 let

Lifestyle26.4.2022

Kaskadér Jan Homolka tváří charitativních triček KlokArt

Lifestyle25.4.2022
Lifestyle
Časopis, který by vás mohl zajímat

Nenechte si ujít další zajímavé články

Našla konečně novou lásku?
nasehvezdy.cz

Našla konečně novou lásku?

Letos na podzim to budou...
Chládek i teplo s čistým vzduchem
rezidenceonline.cz

Chládek i teplo s čistým...

Při výběru domácí klimatizace se nabízí zásadní...
Energetický nápoj z jogurtu
panidomu.cz

Energetický nápoj z jogurtu

Palivo pro sportovce a milovníky zdravé výživy!...
Rozbije herečce rodinu manželova tajná milenka?
nasehvezdy.cz

Rozbije herečce rodinu...

Manželství MICHAELY TOMEŠOVÉ...
Pacienti s osteoporózou by se neměli bát pravidelně cvičit
epochaplus.cz

Pacienti s osteoporózou by se...

Miliony lidí s osteoporózou by se neměly bát pravidelně...
Jdou dohromady videohry a vyšší inteligence?
21stoleti.cz

Jdou dohromady videohry a...

„Neseď u té hry pořád, zblbneš…“ Připadá vám tato...
Bratwurst: Grilování s vůní kvalitní klobásky
tisicereceptu.cz

Bratwurst: Grilování s vůní...

Grilovací sezóna je už zahájena a vy usilovně přemýšlíte,...
Studentská legie v roce 1648: Prahu bránil dvoumetrový jezuita
epochaplus.cz

Studentská legie v roce 1648:...

Obrovské vyčerpání cítí po bojích studenti zrána 1....
Chutě světa v Galerii Vaňkovka. Do Brna míří putovní festival jídla Yummy Yummy
epochanacestach.cz

Chutě světa v Galerii Vaňkovka....

Napříč všemi...
V nově otevřené vranovské restauraci Buď Laska se mluví ukrajinsky
iluxus.cz

V nově otevřené vranovské...

Autentickou ukrajinskou kuchyni v moderním...
Zabitá Elisa Lam: Stále mnoho nezodpovězených otázek
enigmaplus.cz

Zabitá Elisa Lam: Stále mnoho...

Psal se rok 2013 a tehdy...
Bylo to nečekané setkání
skutecnepribehy.cz

Bylo to nečekané setkání

S Veronikou jsme byly...