Lifestyle

Potraviny, které vám zklidní trávení

Potraviny, které vám zklidní trávení

Máte žaludek jako „na vodě“ a křeče v břiše? Možná jste snědli něco, co vám nesedlo. Dejte si jídlo, které vás vyléčí.
Ale pozor! Pokud je vám špatně tak, že zvracíte a máte průjem, pak nejezte nějakou dobu vůbec nic a poté dodržujte dietu na zklidnění žaludku. Tzn. nejíst těžká jídla a nepít kávu a perlivé nápoje, které dráždí. Když je vám však „jen“ nevolno a máte pocit plnosti, zkuste naše tipy.

Jablka zabírají zároveň při průjmu i zácpě. Můžete je nakrájet na kostičky a uvařit.

Brambory

Uvařené v osolené vodě a najemno rozšťouchané jsou při žaludeční nevolnosti skvělým lékem, protože neutralizují žaludeční kyselinu a na sliznici žaludku pomáhají vytvořit něco jako ochranný film. Druhou možností je nasucho opéct ve slupce, pak oloupat a rozmačkat. Někteří odborníci při žaludečních potížích dokonce doporučují pít syrovou bramborovou šťávu. Je bohatá na zásadité látky a pomáhá tak při překyselení žaludku.

Banány

Obsahují hodně pektinu (podobně jako jablka), který pomáhá přirozenému pohybu střeva a žaludek nedráždí. Musí ale být dobře zralé, tvrdé a nazelenalé plody vám spíš uškodí. Banány jsou dobře stravitelné, musíte je ale pořádně rozkousat, nebo rozmačkat na kaši.

Banány pomáhají při průjmech.

Bílá rýže

Uvařte ji hodně do měkka, skoro až rozvařte. Tím se na povrchu rýžových zrnek vytvoří specifický šlem, který citlivý zažívací systém uklidní. Pokud to snesete, zkuste vypít i trochu šlemové vody, ve které jste rýži vařili, ta se totiž podává i pacientům po delších zánětech střev a žaludku.

Měkká rýže je k dietě jako stvořená.

Jogurt

Při podrážděném žaludku se mléčné výrobky nedoporučují. Výjimkou je neochucený, bílý, netučný jogurt, který ho dokáže zase zklidnit. Ale musí to být jogurt se živými kulturami! Díky nim zvyšuje ve střevech množství prospěšných bakterií, a tak se nebudete cítit nafouklí a rovněž pocit plnosti po chvíli zmizí.

Zázvor

Zlepšuje celkové zažívání, proto funguje jako lék proti nevolnosti. Pomáhá také při přejedení, protože podporuje trávení, a vynikající je i proti kinetóze a při ranních nevolnostech v těhotenství.

Doporučený denní limit zázvoru jsou čtyři gramy.

Více z Lifestyle

Vyžeňte z obličeje únavu!

Lifestyle24.9.2020

TOP CLASS GOLF – Propadněte vášni českého greenu

Lifestyle22.9.2020

Bylinková zahrádka ve skle

Lifestyle17.9.2020

Rajské oázy s hříšným soukromím

Lifestyle15.9.2020

Prázdniny v Římě

Lifestyle10.9.2020

Jižní Tyrolsko – Přes hřebeny hor po jedné stopě

Lifestyle8.9.2020

Cestování – Exotické opojení smyslů

Lifestyle3.9.2020

Množíme květiny z babiččiny zahrádky

Lifestyle1.9.2020

Když vás něco štípne

Lifestyle27.8.2020
Lifestyle
Časopis, který by vás mohl zajímat