Domenico Dolce a Stefano Gabbana, dvě jména nesoucí v sobě ultimátní luxus a respekt k tradici. Módní label, který zná prostě každý. Co ale o něm vlastně doopravdy víte? Poznejte návrhářské duo trochu lépe…
Legendární label se zrodil se v italském městě Legnano v roce 1985. Samotní designéři Domenico a Stefano se poprvé setkali o celých pět let dříve v italské módní modle Milánu, odkud Gabbana pochází.
Dolce, jehož kořeny patří do tolik oblíbené Sicílie, pracoval jako asistent módního návrháře Georgia Correggiariho. Po náhodném seznámení se Stefanem v klubu mu dopomohl k zaměstnání u stejného designéra, kde se chopil sekce sportovního oblečení.
Láska & módní design
Zanedlouho už Dolce a Gabbana tvořili pár, jehož hvězdná kariéra se závratně blížila. Jen krátkou dobu po nástupu ke Correggiarimu byl Gabbana povolán na vojnu. Když se vrátil, značka Dolce a Gabbana se pomalu začala rýsovat.
Slavní italové založili své designer consulting studio v roce 1982 a cesta vzhůru mohla začít.
Real Women & Milan Fashion Week
Zcela poprvé spatřil módní průmysl kolekci Dolce & Gabbana během Milan Fashion Week v roce 1985, kde se kromě nich prezentovalo dalších pět vycházejících návrhářů.
Rozpočet na velkolepou show zrovna neměli, takže místo modelek povolali své přítelkyně, které doplnily outfity vlastními šperky. Dolce si uměl poradit i s oponou, použil místo ní své vlastní prostěradlo.
Úspěch i přes nespornou snahu přišel až se čtvrtou kolekcí, která se naplno ponořila do sicilského temperamentu…
Úspěch přinesly mimo jiné šaty, které tisk nazval The Sicilian Dress. Módní editor Hal Rubenstein je zařadil mezi 100 nejdůležitějších šatů, které kdy existovaly.
První pánská kolekce nese rok výroby 1992.
Dolce & Gabbana sklízeli úspěch za vystihnutí ženskosti nejen ve svých modelech, ale také v parfémech. Hned první vůně z roku 1992, Dolce & Gabbana Pour Femme, získala ocenění od Perfume Academy za nejvíce femininní vůni roku 1993.
dva roky později získala jejich vůbec první pánská vůně Dolce & Gabbana Pour Homme ocenění za nejvíce maskulinní vůni roku od stejné akademie.
První butik otevřeli Dolce a Gabbana v roce 1986.
První showroom ve Spojených státech amerických spatřil světlo světa v roce 1990.
Zlom v mezinárodní slávě nastal, když si v roce 1990 Madonna oblékla korzet zdobený kameny a sako z jejich dílny na premiéru filmu Truth or Dare: In bed with Madonna na filmovém festivalu v Cannes.
V roce 1993 bylo Madonně ušito více než 1500 kostýmů pro její mezinárodní tour Girlie Show k albu Erotica.
Dolce & Gabbana poté navrhli kostýmy na mezinárodní tour Beyoncé, Missy Elliott, Mary J. Blige, Whitney Houston nebo Kylie Minogue.
Jejich typické double-breasted sako pojmenovali v roce 1994 La Turlington po supermodelce z 90. let Christy Turlington, která stále patří mezi světové topmodelky.
Divoké vzory a zdobení barevnými kameny jsou pro značku Dolce & Gabbana typické. Obojí se odráží i na kosmetické řadě make-upu v limitovaných edicích, zdobených právě barevnými kameny či např. leopardím vzorem.
Ani ve společném domě se opulentnosti nebránili a interiérový design zahrnoval i jeden pokoj celý ve zlatě.
Dolce & Gabbana provozují vlastní online magazín Swide.com s rubrikami styl a móda, kosmetika, sport, celebrity, jídlo, cestování nebo umění.
Šperky z drahých kovů a kamenů nesou jasné stopy jejich jižanského původu a tradice. Mezi motivy se objevují kříže. Zapínání náušnic je často řešeno formou klipsy.
Tradice a konzervatismus, jež je odmala obklopovaly a dala návrhářům lásku k rodinnému poutu, se negativně odrazila v jejich kritice sňatků gayů a hlavně v jejich nesouhlasu s jejich možností adopce a umělého početí.
Po osudném rozhovoru se na designéry strhla vlna kritiky, po níž upravili své výroky a přihlásili se ke svobodě jedince.
Důraz na rodinný kruh se kromě kampaní objevil i v zimní kolekci 2015/2016 nazvané Viva la Mamma. Modelka Bianca Balti, jejíž tvář znáte právě z kampaní Dolce & Gabbana, absolvovala módní přehlídku za velkých ovací těhotná.
V roce 2005 se pár oficiálně rozešel. Rozpad vztahu neměl na jejich tvorbu vliv.