I když jeho otec je lékař a psycholog a medicínu absolvuje také jeho matka, od malička je snem kyjevského rodáka Igora Sikorského letectví.
Ve 14 letech k němu doputuje zpráva o tom, jak bratři Wrightové v Americe uskutečnili svůj průkopnický let. „Tohle bude moje budoucnost,“ rozhoduje se definitivně. Po studiích námořní akademie a strojní fakulty se vydává do Paříže, aby načerpal další znalosti.
Kromě nich si přiváží i letecký motor a v roce 1909, když je mu 20 let, postaví svůj první vrtulník se dvěma protiběžnými rotory.

Útěk za oceán
Ještě na nějakou dobu se Sikorsky (1889–1972) vrací od vrtulníků k letadlům. „S existujícím stavem techniky, motorů, materiálů, a navíc s nedostatkem peněz a zkušeností bych nebyl schopen vyrobit úspěšný vrtulník,“ vysvětluje své rozhodnutí.
Stroje postupně zvětšuje. V roce 1913 začíná luxusním strojem Grand, který disponuje čalouněnými křesly, koupelnou a balkonem pro cestující.
Exemplářů jeho obřího čtyřmotorového Ilji Muromce se pak vyrobí přes 70. Během první světové války přidá i stíhačky S-16, ale nové poměry v Rusku po skončení konfliktu už nejsou nic pro něj.
Na konci března 1919 vystoupí z lodi v New Yorku a v zámoří už zůstane, ovšem již ne jako Sikorskij, ale Sikorsky.

Vzor všech helikoptér
Pěkných pár let trvá, než se v novém prostředí prosadí, ale nakonec jeho talent zvítězí. A znovu se vrací k helikoptérám. „Vrtulník se více než jakýkoliv jiný stroj blíží k naplnění dávného snu lidstva o létajícím koni a kouzelném koberci,“ prohlašuje.
Jeho stroj Sikorsky R-4 se v roce 1942 stává prvním sériově vyráběným vrtulníkem světa a svou koncepcí jednoho hlavního a jednoho ocasního rotoru položí základ většiny helikoptér dalších desetiletí.
