Ikonický prcek, vítr segmentu B (malých aut), na který dostanete glejt, že s ním nebude nuda, přijel v druhé generaci… a s titulem Auto roku 2020.
Nový Peugeot 208 byl v Ženevě oceněn prestižním titulem „Car of The Year 2020“. Pro značku s lvem ve znaku jde o šesté vítězství v historii ankety.
Porota složená z 60 novinářů evropského motoristického tisku ocenila nabídku motorů, v níž si zákazníci mohou vybrat mezi elektrickým, benzínovým a naftovým pohonem. Porotci dále ocenili odvážný design a technologie vozu nový Peugeot 208.
„Tohle auto budí vášně, řídit ho je slast,“ pronášel Marco Venturini, ředitel Peugeotu v Česku. Jsme v době, kdy už nejde mít z auta jen dobrý řidičský pocit, mluvit o výkonu, barvě. Roli začíná hrát čím dál víc ekologie a nová 208 je toho důkazem.
Vyrábět se bude v Trnavě a v Maroku a v obou závodech na nové modulární platformě CMP (Common Modular Platform). Jde o širokospektrou stavbu, na kterou dokážou položit jakýkoliv zdroj energie: Benzín, diesel nebo elektrický motor.
Óda na motory
A právě u platformy cesta ekologie začíná, protože napomáhá snižovat emise CO2 nižší hmotností (o 30 kg méně než s použitím předchozí platformy PF1), lepší aerodynamikou (hladká podlaha karoserie a použití řízených vstupů vzduchu), menším valivým odporem (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav) nebo optimalizací hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop &
Start).
Základem nového Peugeotu 208 bude kompletní řada spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové tříválce a Euro 6.d-temp pro čtyřválcové diesely.
Zážehové jednotky PureTech s výkonem 100 a 130 koní jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku. To vznětové motory se spotřebou pod 5 litrů mají objem 1,5 l.
Třetí verzí v nabídce hned od uvedení vozu na trh bude 100% elektromobil e-208 s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu.
V podlaze umístěné 350 kg vážící akumulátory mají kapacitu 50 kWh, na které jde ujet až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle).
Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.