Věda

Auto roku a slastná jízda

Auto roku a slastná jízda

Ikonický prcek, vítr segmentu B (malých aut), na který dostanete glejt, že s ním nebude nuda, přijel v druhé generaci… a s titulem Auto roku 2020.

Nový Peugeot 208 není inovativní jen svým designem, inovoval se také Peugeot i-Cockpit©.

Nový Peugeot 208 byl v Ženevě oceněn prestižním titulem „Car of The Year 2020“. Pro značku s lvem ve znaku jde o šesté vítězství v historii ankety. Porota složená z 60 novinářů evropského motoristického tisku ocenila nabídku motorů, v níž si zákazníci mohou vybrat mezi elektrickým, benzínovým a naftovým pohonem. Porotci dále ocenili odvážný design a technologie vozu nový Peugeot 208.

„Tohle auto budí vášně, řídit ho je slast,“ pronášel Marco Venturini, ředitel Peugeotu v Česku. Jsme v době, kdy už nejde mít z auta jen dobrý řidičský pocit, mluvit o výkonu, barvě. Roli začíná hrát čím dál víc ekologie a nová 208 je toho důkazem. Vyrábět se bude v Trnavě a v Maroku a v obou závodech na nové modulární platformě CMP (Common Modular Platform). Jde o širokospektrou stavbu, na kterou dokážou položit jakýkoliv zdroj energie: Benzín, diesel nebo elektrický motor.

Nový Peugeot 208 začíná na necelých 300 tisících korun.

Óda na motory

A právě u platformy cesta ekologie začíná, protože napomáhá snižovat emise CO2 nižší hmotností (o 30 kg méně než s použitím předchozí platformy PF1), lepší aerodynamikou (hladká podlaha karoserie a použití řízených vstupů vzduchu), menším valivým odporem (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav) nebo optimalizací hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop & Start).

Základem nového Peugeotu 208 bude kompletní řada spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové tříválce a Euro 6.d-temp pro čtyřválcové diesely. Zážehové jednotky PureTech s výkonem 100 a 130 koní jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku. To vznětové motory se spotřebou pod 5 litrů mají objem 1,5 l.

Třetí verzí v nabídce hned od uvedení vozu na trh bude 100% elektromobil e-208 s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu. V podlaze umístěné 350 kg vážící akumulátory mají kapacitu 50 kWh, na které jde ujet až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Vyvýšený přístrojový panel je nově v provedení 3D. Řada asistenčních systémů se rozrostla do úrovně obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu.

Více z Věda

Výstava věnovaná státním symbolům České republiky

Věda4.8.2020

Českobudějovičtí parazitologové otestovali vakcínu proti lymské borelióze

Věda31.7.2020

Vědci vytvořili genetický manuál pro výzkum mořských prvoků

Věda21.7.2020

Fekální transplantace: Výborná záležitost nevábného názvu

Věda17.7.2020

Další holčička

Věda14.7.2020

Změří každému teplotu

Věda10.7.2020

Společnost Boston Dynamics vylepšuje své robopsy pro boj proti koronaviru

Věda7.7.2020

Proč chyběla pohřbeným vězňům temena lebek?

Věda3.7.2020

Tábor odjel z Tábora pryč

Věda30.6.2020
Věda
Časopis, který by vás mohl zajímat