Věda

Auto roku a slastná jízda

Auto roku a slastná jízda

Ikonický prcek, vítr segmentu B (malých aut), na který dostanete glejt, že s ním nebude nuda, přijel v druhé generaci… a s titulem Auto roku 2020.

Nový Peugeot 208 není inovativní jen svým designem, inovoval se také Peugeot i-Cockpit©.

Nový Peugeot 208 byl v Ženevě oceněn prestižním titulem „Car of The Year 2020“. Pro značku s lvem ve znaku jde o šesté vítězství v historii ankety. Porota složená z 60 novinářů evropského motoristického tisku ocenila nabídku motorů, v níž si zákazníci mohou vybrat mezi elektrickým, benzínovým a naftovým pohonem. Porotci dále ocenili odvážný design a technologie vozu nový Peugeot 208.

„Tohle auto budí vášně, řídit ho je slast,“ pronášel Marco Venturini, ředitel Peugeotu v Česku. Jsme v době, kdy už nejde mít z auta jen dobrý řidičský pocit, mluvit o výkonu, barvě. Roli začíná hrát čím dál víc ekologie a nová 208 je toho důkazem. Vyrábět se bude v Trnavě a v Maroku a v obou závodech na nové modulární platformě CMP (Common Modular Platform). Jde o širokospektrou stavbu, na kterou dokážou položit jakýkoliv zdroj energie: Benzín, diesel nebo elektrický motor.

Nový Peugeot 208 začíná na necelých 300 tisících korun.

Óda na motory

A právě u platformy cesta ekologie začíná, protože napomáhá snižovat emise CO2 nižší hmotností (o 30 kg méně než s použitím předchozí platformy PF1), lepší aerodynamikou (hladká podlaha karoserie a použití řízených vstupů vzduchu), menším valivým odporem (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav) nebo optimalizací hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop & Start).

Základem nového Peugeotu 208 bude kompletní řada spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové tříválce a Euro 6.d-temp pro čtyřválcové diesely. Zážehové jednotky PureTech s výkonem 100 a 130 koní jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku. To vznětové motory se spotřebou pod 5 litrů mají objem 1,5 l.

Třetí verzí v nabídce hned od uvedení vozu na trh bude 100% elektromobil e-208 s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu. V podlaze umístěné 350 kg vážící akumulátory mají kapacitu 50 kWh, na které jde ujet až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Vyvýšený přístrojový panel je nově v provedení 3D. Řada asistenčních systémů se rozrostla do úrovně obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu.

Více z Věda

Potravinová (r)evoluce: Co budeme jíst za 10 let?

Věda22.5.2020

Plovoucí města: Utopie, nebo budoucnost?

Věda19.5.2020

Elektrická fascinace MINI Cooper SE

Věda15.5.2020

Divocí berserkové: Bojovali pod vlivem toxického plevele?

Věda12.5.2020

Jak předcházet mutacím genů?

Věda5.5.2020

Nový výzkum na poli počítačových tomografů i magnetických rezonancí

Věda28.4.2020

Nenápadné, ale zrádné hematologické onemocnění

Věda24.4.2020

České start-upy ESA BIC jsou úspěšné v kosmu i na Zemi

Věda22.4.2020

Horká alchymie saunování

Věda21.4.2020
Věda
Časopis, který by vás mohl zajímat