Také luxusní značka LV reaguje na trend v udržitelnosti a ekologii, který je stále populárnější i mezi exkluzivní klientelou. Své ikonické batohy a kabelky proto přetvořil do podoby, která odpovídá nárokům současnosti.
Měnit něco na rodinném stříbru vyžaduje notnou dávku odvahy, zároveň ale jde o gesto, které jednoznačně dává najevo opravdové odhodlání.
V rámci doplňků od Louis Vuitton se pak kožené tašky Keepall a Soft Trunk mezi takové rodinné stříbro určitě řadí, vždyť patří mezi ty nejikoničtější doplňky, a proměna, kterou při představení kolekce Felt line prošly, je opravdu radikální.
Navíc, když proměnou prošla i grafická podoba slavného monogramu LV. Nejoblíbenější luxusní značka světa tímto gestem ukazuje své odhodlání stát se do budoucna výrobcem, který celou svoji produkci staví na recyklovaných materiálech a ekologické udržitelnosti.
V centru proměny klasických tašek totiž stojí materiál, který může u mnohých vzbuzovat zvláštní asociace, je jím plsť.
Stříbro a plast
Inovativní recyklovaná plsť, která je hlavním materiálem celé kolekce, se skládá ze 43 procent certifikované organické bavlny a 20 procent recyklované vlny.
Žakárový materiál, ze kterého je vytvořen monogramový patern, využívá všívání lurexových nití, jež mu dodávají zvláštní třpytivý efekt.
Speciální výrobní postup plsti, který zahrnuje nespočet vláken a jen sporadické všívání, navíc dodává každému kusu tašky jedinečný vzhled. Každý kus je díky tomu vlastně originál. Také spony či řetízky prošly proměnou.
Místo kovu je tu plast vyrobený ze 70 procent recyklovaného materiálu, navíc s podobným třpytivým efektem jako na žakáru. Kožené zůstaly jen popruhy a držadla, nicméně jde o kůži, která splňuje nejnáročnější ekologické standardy.
Podšívka tašek je zase vyrobená z recyklovaného polyesteru, který pochází z nevyužitých zásob továren, kde Louis Vuitton své produkty vyrábí.
Nový symbol LV
Luxusní výrobky značky, které prošly touto ekologickou revolucí jsou navíc opatřené novým logem monogramu LV. Vytvořil jej přímo kreativní ředitel značky Virgil Abloh a nechal se přitom inspirovat jiným symbolem, který je dobře znám po celém světě.
Jde o symbol pro recyklaci, který je tvořen třemi šipkami ve tvaru trojúhelníku a je dílem amerického grafika a designéra Garyho Andersona z roku 1970.
Nově upravený monogram LV od něj přebírá právě motiv šipky, která se stužkovitě stáčí do ostrého úhlu, ale místo zelené volí modrou barvu. Logo je pak vyvedeno na kožené nášivce, dobře viditelné na čele tašky.