Věda

Honda e: Hračka z Toystory

Honda e: Hračka z Toystory

Tohle auto je tak jiné, až se zdá být komiksové. Designová hračka pro pozéry, a pro ty, kteří milují jedinečnost v jakékoli podobě. Za Hondou e se i otočí dítě, které ještě neumí mluvit, stejně jako 8 dospělých z 10, přičemž ti dva jenom proto, že se zrovna dívali na druhou stranu.

Honda e je evropský skautík značky – první akumulátorový elektromobil pro zdejší trh a novinka strategie „Electric Vision“. Tedy takový závazek největšího světového výrobce spalovacích motorů, že všechny běžné modely Hondy v Evropě budou do roku 2022 elektrifikovány. Malé, svižné a roztomilé „éčko“ je první z řady…

Ambiciózní kabelovka

Je všechno jen ne tuctové. Má nezaměnitelný design, dětská očka, hladké tvary, vysouvací kliky, kamery místo zpětných zrcátek, bezrámová dveřní okna a dva obří 12,3palcové dotykové displeje v interiéru, takže vypadá jako kabelová televize. A k tomu vyspělý podvozek využívající zavěšení McPherson vpředu i vzadu a zadní pohon. Všechno to zní až moc dobře, takže si Honda nebojí říct o ambiciózní cenu (od 900 000 Kč). Tohle není masovka, ale stylová záležitost pro ty, kdo na to mají.

Honda e je vybavena převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou.

Dojezd k přemýšlení

Hračkoidní Honda e má i „dětský“ lithium-iontový akumulátor s kapacitou 35,5 kWh, což je méně, než kolik nabízí Škoda Citigo-e iV (36,8 kWh). U Hondy je to ale záměr, zohledňuje i emise vzniklé během výroby, a tyto výpočty vycházejí právě na oněch 35,5 kWh. Na tolik „šťávy“ tabulkově zvládne dojed 222 km s udávanou spotřebou něco přes 17 kWh/100 km. Možná, ale ve 20 stupních s kombinací město/okresky… S vědomím toho, že v zimě nedojedeme na jeden zátah bez nabití z Prahy ani do Jihlavy, jsme přesto v listopadu najeli 730 km a průměrnou spotřebou energie 19,8 kWh/100 km. Na druhou stranu Honda e využívá funkce rychlého dobíjení, takže na 80 % je baterie dobita za 30 minutách rychlého dobíjení.

Nabízí intuitivní infotainmentové služby a propojené aplikace, které se jednoduše a nenápadně prolínají s moderním životním stylem majitele.

Urbansexuál

Jde o to, že primárně je to městské auto – s poloměrem zatáčení pouhých 4,3 metru. Disponuje jedním stálým převodem, takže po sešlápnutí plynového pedálu následuje okamžitá, plynulá odezva. Výstupní výkon až 154 k a točivý moment 315 Nm, společně s rozložením hmotnosti 50:50 a nízko umístěným těžištěm, jsou komfortní i sportovní jízdy. A kdo by toužil po ještě úchvatnějším zážitku, přepnutím do režimu Sport získá pohotovější reakce při zrychlování. Pokud zapnete systém ovládání jedním pedálem, řízení je ještě zábavnější a jednodušší, pak se zrychlování a zpomalování ovládá pouze plynem.

Honda se zavázala, že už za dva roky budou všechny hlavní modely značky na evropském trhu elektrifikovány.

Ocenění se hrnou

Honda e je až tak výjimečná, že získala titul „Německé auto roku 2021“ a rovněž zvítězila v kategorii „Nová energie“. Porota německých novinářů testovala a hodnotila nejnovější vozy a řadila je dle jejich užitečnosti, jízdních vlastností, významu pro trh a úrovně inovací. Vítězové v pěti dílčích kategoriích – Kompakt, Prémium, Luxus, Nová energie a Výkon – poté vzájemně soupeřili o titul celkového vítěze. „To, že je model Honda e prvním japonským vozem, který získal ocenění Německé auto roku, je mimořádná pocta. Na toto ocenění jsme velmi pyšní,“ poznamenal Katsuhisa Okuda, generální ředitel a prezident společnosti Honda Motor Europe.
Ve Spojeném království navíc model Honda e získal titul auta roku v kategorii „Nejlepší automobilová technologie“, bral titul „Městské/malé auto roku“ v rámci ocenění News International Motor 2020 a také dvě prestižní ocenění Red Dot za výjimečný design, včetně nejvyššího ocenění „Nejlepší z nejlepších 2020“.

2020 Honda e

Více z Věda

Nový Peugeot 5008 GT: Majestátní lev, který vidí i v noci

Věda14.5.2021

Peking zahalila oranžová mlha

Věda11.5.2021

Preference hýlů rudých

Věda7.5.2021

I kočky mají city

Věda4.5.2021

Lze vyčíst těhotenství z očí?

Věda30.4.2021

Volvo XC60 T8 Polestar: Nenápadný jas a výkon Polárky

Věda27.4.2021

Když se ledviny plní cystami

Věda23.4.2021

Kam s použitými rouškami?

Věda20.4.2021

Ženy a jejich role v pravěké politice

Věda16.4.2021
Věda
Časopis, který by vás mohl zajímat

Nenechte si ujít další zajímavé články

Chutnají jim meteority
epochaplus.cz

Chutnají jim meteority

Meteority jsou nejen kosmickými tělesy...
Kvůli své velké kamarádce jde přes mrtvoly
nasehvezdy.cz

Kvůli své velké kamarádce...

Kolegyně Tereza...
Hledám doktora. Zn: rychle
panidomu.cz

Hledám doktora. Zn: rychle

Třeba se to týká i vás a najednou zjistíte, že to...
Jak zabavit děti doma? Vyzkoušejte malování podle čísel
panidomu.cz

Jak zabavit děti doma?...

Říká se, že to nejhorší u dětí není křik a...
Skončí s herectvím kvůli sporům s kolegy?
nasehvezdy.cz

Skončí s herectvím kvůli...

Je na pokraji svých možností?...
Marsa Alam: Z rybářské vesničky nejoblíbenějším místem v Egyptě
epochanacestach.cz

Marsa Alam: Z rybářské vesničky...

Poznejte obdivuhodné...
Chcete se stát astronautem? Řekneme vám jak na to!
21stoleti.cz

Chcete se stát astronautem?...

Už odmalička vás fascinují hvězdy, planety a...
Tají NASA svědectví astronautů o UFO?
enigmaplus.cz

Tají NASA svědectví...

Svědectví o létajících talířích se někdy...
Hasiči budou mít nové pomocníky
epochaplus.cz

Hasiči budou mít nové...

V posledních letech se na první příčky popularity na...
Děti společně s IGRÁČKEM objevují krásy Valašska
epochanacestach.cz

Děti společně s IGRÁČKEM...

Muzejní a galerijní centrum...
Záhady fyziky hvězd pomáhá v Opavě řešit dalekohled „WHOO!“
21stoleti.cz

Záhady fyziky hvězd pomáhá...

Už pět let provozuje Slezská univerzita dalekohled...
Jaroslav Satoranský: „Velký nafoukání nemám rád…“
panidomu.cz

Jaroslav Satoranský: „Velký...

Narodil se na zlatou neděli a porodní babička mu prý tehdy...