Věda

Honda e: Hračka z Toystory

Honda e: Hračka z Toystory

Tohle auto je tak jiné, až se zdá být komiksové. Designová hračka pro pozéry, a pro ty, kteří milují jedinečnost v jakékoli podobě. Za Hondou e se i otočí dítě, které ještě neumí mluvit, stejně jako 8 dospělých z 10, přičemž ti dva jenom proto, že se zrovna dívali na druhou stranu.

Honda e je evropský skautík značky – první akumulátorový elektromobil pro zdejší trh a novinka strategie „Electric Vision“. Tedy takový závazek největšího světového výrobce spalovacích motorů, že všechny běžné modely Hondy v Evropě budou do roku 2022 elektrifikovány. Malé, svižné a roztomilé „éčko“ je první z řady…

Ambiciózní kabelovka

Je všechno jen ne tuctové. Má nezaměnitelný design, dětská očka, hladké tvary, vysouvací kliky, kamery místo zpětných zrcátek, bezrámová dveřní okna a dva obří 12,3palcové dotykové displeje v interiéru, takže vypadá jako kabelová televize. A k tomu vyspělý podvozek využívající zavěšení McPherson vpředu i vzadu a zadní pohon.

Všechno to zní až moc dobře, takže si Honda nebojí říct o ambiciózní cenu (od 900 000 Kč).

Tohle není masovka, ale stylová záležitost pro ty, kdo na to mají.

Honda e je vybavena převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou.

Dojezd k přemýšlení

Hračkoidní Honda e má i „dětský“ lithium-iontový akumulátor s kapacitou 35,5 kWh, což je méně, než kolik nabízí Škoda Citigo-e iV (36,8 kWh). U Hondy je to ale záměr, zohledňuje i emise vzniklé během výroby, a tyto výpočty vycházejí právě na oněch 35,5 kWh. Na tolik „šťávy“ tabulkově zvládne dojed 222 km s udávanou spotřebou něco přes 17 kWh/100 km.

Možná, ale ve 20 stupních s kombinací město/okresky… S vědomím toho, že v zimě nedojedeme na jeden zátah bez nabití z Prahy ani do Jihlavy, jsme přesto v listopadu najeli 730 km a průměrnou spotřebou energie 19,8 kWh/100 km.

Na druhou stranu Honda e využívá funkce rychlého dobíjení, takže na 80 % je baterie dobita za 30 minutách rychlého dobíjení.

Nabízí intuitivní infotainmentové služby a propojené aplikace, které se jednoduše a nenápadně prolínají s moderním životním stylem majitele.

Urbansexuál

Jde o to, že primárně je to městské auto – s poloměrem zatáčení pouhých 4,3 metru. Disponuje jedním stálým převodem, takže po sešlápnutí plynového pedálu následuje okamžitá, plynulá odezva. Výstupní výkon až 154 k a točivý moment 315 Nm, společně s rozložením hmotnosti 50:50 a nízko umístěným těžištěm, jsou komfortní i sportovní jízdy.

A kdo by toužil po ještě úchvatnějším zážitku, přepnutím do režimu Sport získá pohotovější reakce při zrychlování.

Pokud zapnete systém ovládání jedním pedálem, řízení je ještě zábavnější a jednodušší, pak se zrychlování a zpomalování ovládá pouze plynem.

Honda se zavázala, že už za dva roky budou všechny hlavní modely značky na evropském trhu elektrifikovány.

Ocenění se hrnou

Honda e je až tak výjimečná, že získala titul „Německé auto roku 2021“ a rovněž zvítězila v kategorii „Nová energie“. Porota německých novinářů testovala a hodnotila nejnovější vozy a řadila je dle jejich užitečnosti, jízdních vlastností, významu pro trh a úrovně inovací.

Vítězové v pěti dílčích kategoriích – Kompakt, Prémium, Luxus, Nová energie a Výkon – poté vzájemně soupeřili o titul celkového vítěze. „To, že je model Honda e prvním japonským vozem, který získal ocenění Německé auto roku, je mimořádná pocta. Na toto ocenění jsme velmi pyšní,“ poznamenal Katsuhisa Okuda, generální ředitel a prezident společnosti Honda Motor Europe. Ve Spojeném království navíc model Honda e získal titul auta roku v kategorii „Nejlepší automobilová technologie“, bral titul „Městské/malé auto roku“ v rámci ocenění News International Motor 2020 a také dvě prestižní ocenění Red Dot za výjimečný design, včetně nejvyššího ocenění „Nejlepší z nejlepších 2020“.

2020 Honda e

Více z Věda

Lékaři a lékařky z Ukrajiny mohou pracovat u českých praktiků

Věda20.5.2022

Prodloužený víkend v Česku může uspokojit každého

Věda17.5.2022

Klíšťová encefalitida aneb Kousnutím to nekončí

Věda13.5.2022

Plastová stavebnice v plicích

Věda10.5.2022

Kam vedla cesta Avarů?

Věda6.5.2022

Raketě hrozí střet s Měsícem

Věda29.4.2022

Největší a přesto zranitelní

Věda26.4.2022

Lidské tělo jako touchpad

Věda22.4.2022

Stromy čekají na objevení

Věda19.4.2022
Věda
Časopis, který by vás mohl zajímat

Nenechte si ujít další zajímavé články

Našla konečně novou lásku?
nasehvezdy.cz

Našla konečně novou lásku?

Letos na podzim to budou...
Energetický nápoj z jogurtu
panidomu.cz

Energetický nápoj z jogurtu

Palivo pro sportovce a milovníky zdravé výživy!...
V nově otevřené vranovské restauraci Buď Laska se mluví ukrajinsky
iluxus.cz

V nově otevřené vranovské...

Autentickou ukrajinskou kuchyni v moderním...
Bylo to nečekané setkání
skutecnepribehy.cz

Bylo to nečekané setkání

S Veronikou jsme byly...
Bratwurst: Grilování s vůní kvalitní klobásky
tisicereceptu.cz

Bratwurst: Grilování s vůní...

Grilovací sezóna je už zahájena a vy usilovně přemýšlíte,...
Studentská legie v roce 1648: Prahu bránil dvoumetrový jezuita
epochaplus.cz

Studentská legie v roce 1648:...

Obrovské vyčerpání cítí po bojích studenti zrána 1....
Chládek i teplo s čistým vzduchem
rezidenceonline.cz

Chládek i teplo s čistým...

Při výběru domácí klimatizace se nabízí zásadní...
Pacienti s osteoporózou by se neměli bát pravidelně cvičit
epochaplus.cz

Pacienti s osteoporózou by se...

Miliony lidí s osteoporózou by se neměly bát pravidelně...
Chutě světa v Galerii Vaňkovka. Do Brna míří putovní festival jídla Yummy Yummy
epochanacestach.cz

Chutě světa v Galerii Vaňkovka....

Napříč všemi...
Rozbije herečce rodinu manželova tajná milenka?
nasehvezdy.cz

Rozbije herečce rodinu...

Manželství MICHAELY TOMEŠOVÉ...
Jdou dohromady videohry a vyšší inteligence?
21stoleti.cz

Jdou dohromady videohry a...

„Neseď u té hry pořád, zblbneš…“ Připadá vám tato...
Zabitá Elisa Lam: Stále mnoho nezodpovězených otázek
enigmaplus.cz

Zabitá Elisa Lam: Stále mnoho...

Psal se rok 2013 a tehdy...