Věda

Honda e: Hračka z Toystory

Honda e: Hračka z Toystory

Tohle auto je tak jiné, až se zdá být komiksové. Designová hračka pro pozéry, a pro ty, kteří milují jedinečnost v jakékoli podobě. Za Hondou e se i otočí dítě, které ještě neumí mluvit, stejně jako 8 dospělých z 10, přičemž ti dva jenom proto, že se zrovna dívali na druhou stranu.

Honda e je evropský skautík značky – první akumulátorový elektromobil pro zdejší trh a novinka strategie „Electric Vision“. Tedy takový závazek největšího světového výrobce spalovacích motorů, že všechny běžné modely Hondy v Evropě budou do roku 2022 elektrifikovány. Malé, svižné a roztomilé „éčko“ je první z řady…

Ambiciózní kabelovka

Je všechno jen ne tuctové. Má nezaměnitelný design, dětská očka, hladké tvary, vysouvací kliky, kamery místo zpětných zrcátek, bezrámová dveřní okna a dva obří 12,3palcové dotykové displeje v interiéru, takže vypadá jako kabelová televize. A k tomu vyspělý podvozek využívající zavěšení McPherson vpředu i vzadu a zadní pohon. Všechno to zní až moc dobře, takže si Honda nebojí říct o ambiciózní cenu (od 900 000 Kč). Tohle není masovka, ale stylová záležitost pro ty, kdo na to mají.

Honda e je vybavena převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou.

Dojezd k přemýšlení

Hračkoidní Honda e má i „dětský“ lithium-iontový akumulátor s kapacitou 35,5 kWh, což je méně, než kolik nabízí Škoda Citigo-e iV (36,8 kWh). U Hondy je to ale záměr, zohledňuje i emise vzniklé během výroby, a tyto výpočty vycházejí právě na oněch 35,5 kWh. Na tolik „šťávy“ tabulkově zvládne dojed 222 km s udávanou spotřebou něco přes 17 kWh/100 km. Možná, ale ve 20 stupních s kombinací město/okresky… S vědomím toho, že v zimě nedojedeme na jeden zátah bez nabití z Prahy ani do Jihlavy, jsme přesto v listopadu najeli 730 km a průměrnou spotřebou energie 19,8 kWh/100 km. Na druhou stranu Honda e využívá funkce rychlého dobíjení, takže na 80 % je baterie dobita za 30 minutách rychlého dobíjení.

Nabízí intuitivní infotainmentové služby a propojené aplikace, které se jednoduše a nenápadně prolínají s moderním životním stylem majitele.

Urbansexuál

Jde o to, že primárně je to městské auto – s poloměrem zatáčení pouhých 4,3 metru. Disponuje jedním stálým převodem, takže po sešlápnutí plynového pedálu následuje okamžitá, plynulá odezva. Výstupní výkon až 154 k a točivý moment 315 Nm, společně s rozložením hmotnosti 50:50 a nízko umístěným těžištěm, jsou komfortní i sportovní jízdy. A kdo by toužil po ještě úchvatnějším zážitku, přepnutím do režimu Sport získá pohotovější reakce při zrychlování. Pokud zapnete systém ovládání jedním pedálem, řízení je ještě zábavnější a jednodušší, pak se zrychlování a zpomalování ovládá pouze plynem.

Honda se zavázala, že už za dva roky budou všechny hlavní modely značky na evropském trhu elektrifikovány.

Ocenění se hrnou

Honda e je až tak výjimečná, že získala titul „Německé auto roku 2021“ a rovněž zvítězila v kategorii „Nová energie“. Porota německých novinářů testovala a hodnotila nejnovější vozy a řadila je dle jejich užitečnosti, jízdních vlastností, významu pro trh a úrovně inovací. Vítězové v pěti dílčích kategoriích – Kompakt, Prémium, Luxus, Nová energie a Výkon – poté vzájemně soupeřili o titul celkového vítěze. „To, že je model Honda e prvním japonským vozem, který získal ocenění Německé auto roku, je mimořádná pocta. Na toto ocenění jsme velmi pyšní,“ poznamenal Katsuhisa Okuda, generální ředitel a prezident společnosti Honda Motor Europe.
Ve Spojeném království navíc model Honda e získal titul auta roku v kategorii „Nejlepší automobilová technologie“, bral titul „Městské/malé auto roku“ v rámci ocenění News International Motor 2020 a také dvě prestižní ocenění Red Dot za výjimečný design, včetně nejvyššího ocenění „Nejlepší z nejlepších 2020“.

2020 Honda e

Více z Věda

Altán pro onkologické pacienty jako místo odpočinku

Věda26.2.2021

Bakterie v ústech nejen na obtíž

Věda23.2.2021

Kvůli kovům v rostlinách se spojí vědci z 30 zemí

Věda19.2.2021

Snaha o zdolání „informační blokády“ u pacientů s Parkinsonem

Věda16.2.2021

Honda e: Hračka z Toystory

Věda12.2.2021

Očkování proti chřipce – nedostatek vakcíny

Věda9.2.2021

Nový nízkonákladový depozitář v Čáslavi

Věda5.2.2021

Když se lámou kosti

Věda2.2.2021

Vzácný dar z Izraele

Věda29.1.2021
Věda
Časopis, který by vás mohl zajímat

Nenechte si ujít další zajímavé články

Čas světel: Jak osvětlit interiér?
panidomu.cz

Čas světel: Jak osvětlit...

Světla v domácnosti hlavně večer zásadně...
Šokující přiznání! Seriál točí jen kvůli penězům
nasehvezdy.cz

Šokující přiznání! Seriál točí...

Když se před dvěma lety objevila informace, že...
Boj s plynatostí: Nafouklé jak balon
panidomu.cz

Boj s plynatostí: Nafouklé...

Nemoc zvaná meteorismus nemá s vesmírem pranic společného....
Mosad: Ti, kteří dostali Eichmanna
epochaplus.cz

Mosad: Ti, kteří dostali...

„Je potřeba zřídit Ústřední agenturu pro bezpečnostní...
Do skleníků v botanických zahradách
epochanacestach.cz

Do skleníků v botanických...

Nevíte, kam byste v zimě...
5 zajímavých českých mostů: Znáte je?
epochanacestach.cz

5 zajímavých českých mostů:...

Na našem území je spousta...
Válka v zákulisí
nasehvezdy.cz

Válka v zákulisí

V seriálu Sestřičky Modrý kód se...
Britská varianta COVID-19 se rychle šíří
21stoleti.cz

Britská varianta COVID-19 se...

Britská varianta COVID-19 se šíří i přes...
Duše zabitého tureckého farmáře se prý převtělila, aby pomstila svou vraždu
enigmaplus.cz

Duše zabitého tureckého farmáře...

V roce 1958 byl na svém poli u...
Otestován na Covid snadno a rychle! Testy společnosti Humasis byly povoleny Ministerstvem zdravotnictví ČR
21stoleti.cz

Otestován na Covid snadno a...

Dne 24.2.2021 Ministerstvo zdravotnictví ČR...
Badatelský oříšek: Která říše byla největší v historii?
epochaplus.cz

Badatelský oříšek: Která říše...

V dějinách lidstva najdeme hned několik...
Piškotová roláda s meruňkami
panidomu.cz

Piškotová roláda s meruňkami

Jemná a nadýchaná roláda s...