Věda

Honda e: Hračka z Toystory

Honda e: Hračka z Toystory

Tohle auto je tak jiné, až se zdá být komiksové. Designová hračka pro pozéry, a pro ty, kteří milují jedinečnost v jakékoli podobě. Za Hondou e se i otočí dítě, které ještě neumí mluvit, stejně jako 8 dospělých z 10, přičemž ti dva jenom proto, že se zrovna dívali na druhou stranu.

Honda e je evropský skautík značky – první akumulátorový elektromobil pro zdejší trh a novinka strategie „Electric Vision“. Tedy takový závazek největšího světového výrobce spalovacích motorů, že všechny běžné modely Hondy v Evropě budou do roku 2022 elektrifikovány. Malé, svižné a roztomilé „éčko“ je první z řady…

Ambiciózní kabelovka

Je všechno jen ne tuctové. Má nezaměnitelný design, dětská očka, hladké tvary, vysouvací kliky, kamery místo zpětných zrcátek, bezrámová dveřní okna a dva obří 12,3palcové dotykové displeje v interiéru, takže vypadá jako kabelová televize. A k tomu vyspělý podvozek využívající zavěšení McPherson vpředu i vzadu a zadní pohon.

Všechno to zní až moc dobře, takže si Honda nebojí říct o ambiciózní cenu (od 900 000 Kč).

Tohle není masovka, ale stylová záležitost pro ty, kdo na to mají.

Honda e je vybavena převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou.

Dojezd k přemýšlení

Hračkoidní Honda e má i „dětský“ lithium-iontový akumulátor s kapacitou 35,5 kWh, což je méně, než kolik nabízí Škoda Citigo-e iV (36,8 kWh). U Hondy je to ale záměr, zohledňuje i emise vzniklé během výroby, a tyto výpočty vycházejí právě na oněch 35,5 kWh. Na tolik „šťávy“ tabulkově zvládne dojed 222 km s udávanou spotřebou něco přes 17 kWh/100 km.

Možná, ale ve 20 stupních s kombinací město/okresky… S vědomím toho, že v zimě nedojedeme na jeden zátah bez nabití z Prahy ani do Jihlavy, jsme přesto v listopadu najeli 730 km a průměrnou spotřebou energie 19,8 kWh/100 km.

Na druhou stranu Honda e využívá funkce rychlého dobíjení, takže na 80 % je baterie dobita za 30 minutách rychlého dobíjení.

Nabízí intuitivní infotainmentové služby a propojené aplikace, které se jednoduše a nenápadně prolínají s moderním životním stylem majitele.

Urbansexuál

Jde o to, že primárně je to městské auto – s poloměrem zatáčení pouhých 4,3 metru. Disponuje jedním stálým převodem, takže po sešlápnutí plynového pedálu následuje okamžitá, plynulá odezva. Výstupní výkon až 154 k a točivý moment 315 Nm, společně s rozložením hmotnosti 50:50 a nízko umístěným těžištěm, jsou komfortní i sportovní jízdy.

A kdo by toužil po ještě úchvatnějším zážitku, přepnutím do režimu Sport získá pohotovější reakce při zrychlování.

Pokud zapnete systém ovládání jedním pedálem, řízení je ještě zábavnější a jednodušší, pak se zrychlování a zpomalování ovládá pouze plynem.

Honda se zavázala, že už za dva roky budou všechny hlavní modely značky na evropském trhu elektrifikovány.

Ocenění se hrnou

Honda e je až tak výjimečná, že získala titul „Německé auto roku 2021“ a rovněž zvítězila v kategorii „Nová energie“. Porota německých novinářů testovala a hodnotila nejnovější vozy a řadila je dle jejich užitečnosti, jízdních vlastností, významu pro trh a úrovně inovací.

Vítězové v pěti dílčích kategoriích – Kompakt, Prémium, Luxus, Nová energie a Výkon – poté vzájemně soupeřili o titul celkového vítěze. „To, že je model Honda e prvním japonským vozem, který získal ocenění Německé auto roku, je mimořádná pocta. Na toto ocenění jsme velmi pyšní,“ poznamenal Katsuhisa Okuda, generální ředitel a prezident společnosti Honda Motor Europe. Ve Spojeném království navíc model Honda e získal titul auta roku v kategorii „Nejlepší automobilová technologie“, bral titul „Městské/malé auto roku“ v rámci ocenění News International Motor 2020 a také dvě prestižní ocenění Red Dot za výjimečný design, včetně nejvyššího ocenění „Nejlepší z nejlepších 2020“.

2020 Honda e

Více z Věda

Mrazivá předpověď: Do roku 2100 zmizí polovina ledovců na Zemi

Věda21.3.2023

Ultimativní Ultrafan

Věda17.3.2023

První jednomotorový vrtulník, který létá na 100 % udržitelné letecké palivo

Věda14.3.2023

Stabilní izotopy pomohly objasnit, jak rostlina obnovuje svou „kůži“

Věda10.3.2023

Věda mýtů zbavená: Zkrotíme kulový blesk?

Věda7.3.2023

Kometa ZTF mezi „nebeskými vozy“

Věda3.3.2023

Déjà vu: Fenomén falešných vzpomínek?

Věda28.2.2023

Revoluce v kriminalistice: Usednou kočky na lavici svědků?

Věda24.2.2023

Vzestup umělé inteligence: Skutečně roboti nahradí lidi?

Věda21.2.2023
Věda
Časopis, který by vás mohl zajímat

Nenechte si ujít další zajímavé články

Perla neomylně poznala, kde jí je potřeba
skutecnepribehy.cz

Perla neomylně poznala, kde...

Čtyři dny se ty dvě trmácely vlakem, od hranic je...
Masiv pod nohama
rezidenceonline.cz

Masiv pod nohama

Podlahová krytina z přírodního dřeva je prověřená...
6 podivných fobií spojených s počasím
epochaplus.cz

6 podivných fobií spojených s...

Ošklivé počasí dokáže pořádně zkazit náladu. Zima...
Krůtí maso se zeleninovým salátem
tisicereceptu.cz

Krůtí maso se zeleninovým...

Bezchybná volba, pokud hubnete. Krůtí maso...
Znovuzrození ikonického outdoorového modelu Alpina
iluxus.cz

Znovuzrození ikonického...

Ikonická řada Extreme, která se poprvé objevila...
Slavné muže bere Sára Rychlíková útokem!
nasehvezdy.cz

Slavné muže bere Sára...

Dlouho to vypadalo, že se...
Tapety jako na zámku
panidomu.cz

Tapety jako na zámku

Jinak řečeno tapety textilní. Právě ty si spojujeme s...
Tak trochu jiné orloje
epochanacestach.cz

Tak trochu jiné orloje

Ten pražský na...
Chce zničit Borhyové hvězdnou kariéru?
nasehvezdy.cz

Chce zničit Borhyové...

Dlouhá léta neměla na Nově...
Češi pošlou do vesmíru SOVu
21stoleti.cz

Češi pošlou do vesmíru SOVu

V roce 2028 by měla na oběžnou dráhu Země...
Tulácká vlna: Tajemný zabiják, který udeří znenadání
epochaplus.cz

Tulácká vlna: Tajemný zabiják,...

„Přemýšleli jsme, jestli jsme nenarazili na...
Pravda o sibiřských nestvůrách
enigmaplus.cz

Pravda o sibiřských nestvůrách

V dobách studené války se Rusové všemožně snažili dohnat a...