Věda

Honda e: Hračka z Toystory

Honda e: Hračka z Toystory

Tohle auto je tak jiné, až se zdá být komiksové. Designová hračka pro pozéry, a pro ty, kteří milují jedinečnost v jakékoli podobě. Za Hondou e se i otočí dítě, které ještě neumí mluvit, stejně jako osm dospělých z deseti, přičemž ti zbylí dva se zrovna dívají jinam.

Honda e je evropský skautík značky – první akumulátorový elektromobil pro zdejší trh a novinka strategie „Electric Vision“. Tedy takový závazek největšího světového výrobce spalovacích motorů, že všechny běžné modely Hondy v Evropě budou do roku 2022 elektrifikovány. Malé, svižné a roztomilé „éčko“ je první z řady…

Ambiciózní kabelovka

Je všechno jen ne tuctové. Má nezaměnitelný design, dětská očka, hladké tvary, vysouvací kliky, kamery místo zpětných zrcátek, bezrámová dveřní okna a dva obří 12,3palcové dotykové displeje v interiéru, takže vypadá jako kabelová televize. A k tomu vyspělý podvozek využívající zavěšení McPherson vpředu i vzadu a zadní pohon. Všechno to zní až moc dobře, takže si Honda nebojí říct o ambiciózní cenu (od 900 000 Kč). Tohle není masovka, ale stylová záležitost pro ty, kdo na to mají.

Honda se zavázala, že už za dva roky budou všechny hlavní modely značky na evropském trhu elektrifikovány.

Dojezd k přemýšlení

Hračkoidní Honda e má i „dětský“ lithium-iontový akumulátor s kapacitou 35,5 kWh, což je méně, než kolik nabízí Škoda Citigo-e iV (36,8 kWh). U Hondy je to ale záměr, zohledňuje i emise vzniklé během výroby, a tyto výpočty vycházejí právě na oněch 35,5 kWh. Na tolik „šťávy“ tabulkově zvládne dojed 222 km s udávanou spotřebou něco přes 17 kWh/100 km. Možná, ale ve 20 stupních s kombinací město/okresky… S vědomím toho, že v zimě nedojedeme na jeden zátah bez nabití z Prahy ani do Jihlavy, jsme přesto v listopadu najeli 730 km a průměrnou spotřebou energie 19,8 kWh/100 km. Na druhou stranu Honda e využívá funkce rychlého dobíjení, takže na 80 % je baterie dobita za 30 minutách rychlého dobíjení.

Urbansexuál

Jde o to, že primárně je to městské auto – s poloměrem zatáčení pouhých 4,3 metru. Disponuje jedním stálým převodem, takže po sešlápnutí plynového pedálu následuje okamžitá, plynulá odezva. Výstupní výkon až 154 k a točivý moment 315 Nm, společně s rozložením hmotnosti 50:50 a nízko umístěným těžištěm, jsou komfortní i sportovní jízdy. A kdo by toužil po ještě úchvatnějším zážitku, přepnutím do režimu Sport získá pohotovější reakce při zrychlování. Pokud zapnete systém ovládání jedním pedálem, řízení je ještě zábavnější a jednodušší, pak se zrychlování a zpomalování ovládá pouze plynem.

Nabízí intuitivní infotainmentové služby a propojené aplikace, které se jednoduše a nenápadně prolínají s moderním životním stylem majitele

Ocenění se hrnou

Honda e je až tak výjimečná, že získala titul „Německé auto roku 2021“ a rovněž zvítězila v kategorii „Nová energie“. Porota německých novinářů testovala a hodnotila nejnovější vozy a řadila je dle jejich užitečnosti, jízdních vlastností, významu pro trh a úrovně inovací. Vítězové v pěti dílčích kategoriích – Kompakt, Prémium, Luxus, Nová energie a Výkon – poté vzájemně soupeřili o titul celkového vítěze. „To, že je model Honda e prvním japonským vozem, který získal ocenění Německé auto roku, je mimořádná pocta. Na toto ocenění jsme velmi pyšní,“ poznamenal Katsuhisa Okuda, generální ředitel a prezident společnosti Honda Motor Europe.
Ve Spojeném království navíc model Honda e získal titul auta roku v kategorii „Nejlepší automobilová technologie“, bral titul „Městské/malé auto roku“ v rámci ocenění News International Motor 2020 a také dvě prestižní ocenění Red Dot za výjimečný design, včetně nejvyššího ocenění „Nejlepší z nejlepších 2020“.

Honda e je vybavena převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou.

Více z Věda

Magnetické nanočástice v mozku: možná souvislost s Alzheimerovou chorobou

Věda22.1.2021

Vědci z Přírodovědecké fakulty se podílejí na vývoji lidské vakcíny proti zákeřné parazitární chorobě

Věda19.1.2021

Průlom v prevenci rakoviny děložního hrdla

Věda12.1.2021

Cestování v době koronaviru bude bezpečnější

Věda8.1.2021

Příběh jedné legendy: 70 let Transporteru a 35 let Multivanu

Věda5.1.2021

Honda e: Hračka z Toystory

Věda29.12.2020

Domácí monitorování srdce s využitím mobilního telefonu

Věda22.12.2020

Jak budou Češi bojovat s rakovinou plic?

Věda18.12.2020

Šípové žáby opět v Praze

Věda15.12.2020
Věda
Časopis, který by vás mohl zajímat

Nenechte si ujít další zajímavé články

Jak navrhnout lžičku…
21stoleti.cz

Jak navrhnout lžičku…

S Průmyslem 4.0 vstoupí do našich životů nová...
Stačil jediný pohledy a věděli, že patří k sobě!
nasehvezdy.cz

Stačil jediný pohledy a věděli,...

V manželství Petra Kostky (82) a jeho...
Lipno plnými doušky: Novinky pro letošní rok
epochanacestach.cz

Lipno plnými doušky: Novinky...

Rodinný skiareál Lipno pro...
Recepty: Sladké džemování
panidomu.cz

Recepty: Sladké džemování

Každá hospodyňka má své osvědčené rodinné recepty...
Bramborové knedlíky plněné uzeným
nasehvezdy.cz

Bramborové knedlíky plněné...

Na kolik vás tato dobrota vyjde?...
Rok 1996: Skrytá tajemství naší planety
enigmaplus.cz

Rok 1996: Skrytá tajemství...

Dokument o skrytých tajemstvích naší planety z roku...
Fatální rozhodnutí: Břetislav I. Přemyslovcům pěkně zavařil
epochaplus.cz

Fatální rozhodnutí: Břetislav I....

Český kníže Břetislav I, které mu historie dá...
Forenzní specialista major Halamek: Jsme větší šťourové než FBI
21stoleti.cz

Forenzní specialista major...

Mluví o sobě jako o „laboratorní“ kryse. Ven...
Tuna sem, tuna tam: Jak se váží dinosaurus?
epochaplus.cz

Tuna sem, tuna tam: Jak se...

Stačí najít pár kostí a experti jsou schopní...
Jste připraveni na příchod miminka? Projděte si 5 tipů, jak na chytrý rodinný rozpočet
panidomu.cz

Jste připraveni na příchod...

Narození dítěte je jednou z největších životních...
Dáte si müsli, nebo granolu?
panidomu.cz

Dáte si müsli, nebo granolu?

Vznikly téměř současně, i když v jiných...
Provence s vůní levandule
epochanacestach.cz

Provence s vůní levandule

Zavřete-li oči a řekněte...