Lifestyle

Jak sociální sítě ovlivňují finanční trhy

Tento článek je reklamním sdělením
Jak sociální sítě ovlivňují finanční trhy

Podle vševidoucí wikipedie v současnosti existuje asi 200 velkých a aktivních sociálních sítí, které využívají miliardy lidí po celém světě. Díky těmto sítím můžete najít staré přátelé ze školy, poznat novou lásku anebo dokonce položit na lopatky i velkou firmu. Nevěříte?

Příkladem je příběh skotského finančního makléře Jamese Alana Craiga, který v roce 2013 využil sociální sítě Twitter, aby schválně manipuloval s cenami akcií. Podle amerického ministerstva spravedlnosti vytvořil makléř několik falešných profilů firem, které se zabývají výzkumem finančních trhů. Pomocí těchto vymyšlených účtů pak šířil o obchodních společnostech nepravdivé informace.

A rozhodně měl úspěch. Díky jeho aktivitě na Twiteru přišli akcionáři poškozených společností zhruba o 1,6 miliónu dolarů. Craig pak využil poklesu tržní hodnoty firmy a nakoupil její levné akcie, které později prodal za vyšší cenu.

Toto samozřejmě není první případ, kdy falešný tweet způsobil miliónové škody. Taktéž v roce 2013, někdo hacknul stránky Associated Press a vydal na jejich twitteru prohlášení, že výbuch v Bílém domě zranil tehdejšího prezidenta Baracka Obamu. Tato poplašná zpráva prakticky okamžitě vymazala 1,3 miliardy dolarů z hodnoty indexu SP500, který hodnotí výkonost americké ekonomiky.

pocet-aktivnich-uzivatelu-socialni-site

Sociální sítě jako nové místo pro obchod

Všeobecně také roste trend, kdy jsou společenská média populárním místem pro získávání investičních rad. Příkladem toho mohou být sociální sítě brokerů binárních opcí, kteří zveřejňují obchody svých vybraných traderů. Lidé tyto tradery pak mohou sledovat, podobně jako na Twitteru, a uzavírat stejné obchody.

Sledováním trendů na sociálních sítích pak lze také predikovat vývoj akciových společností nebo dokonce celých průmyslových odvětví. A to především v dobách ekonomické krize.

Stejným způsobem dokonce mohou pomoci předvídat vývoj finančních trhů také objemy vyhledávání klíčových slov na Googlu. Platí pak, že čím vyšší je počet hledání, tím větší je vliv na ceny akcií nebo jiných finančních derivátů.

Facebook vs Twitter

Za zmínku také stojí, že každá síť má jiný vliv finanční trhy, a potažmo také na globální socio-ekonomickou situaci. Výzkum Oxford Academic dokázal, že diskuze a vyhledávání na Googlu slova Grexit, nepřímo ovlivnilo množství nákladů na půjčky mezi Německem a periferními zeměmi eurozóny jako Řecko, Irsko, Itálie, Itálie nebo Španělsko.

eye-of-facebook

Výzkum také prokázal, že vyhledávání slova Grexit na Googlu a Facebooku mělo podstatně nižší dopad na trhy, než vyhledávání výrazu #Grexit na Twitteru. Autoři práce to vysvětlují tak, že na Facebooku až 70 % všech nových informací člověk přijímá od přátel nebo rodiny a pouhých asi 13 % od novinářů nebo jiných zpravodajských agentur.

Naproti tomu na uživatelé na Twitteru až 27 % všech informací získají od novinářů a asi jen 30 % od rodiny přátel. Tento obsáhlejší mix informací tak poskytuje lidem na Twitteru komplexnější zdroj informaci. Lidé také obecně více klikají na linky na Twitteru než na Facebooku.

Tento článek je reklamním sdělením
Lifestyle
Časopis, který by vás mohl zajímat

Více z Lifestyle

Prožít den v kůži muže…Proč ne?!

Lifestyle18.1.2018

Nedělní noblesa: Nejlepší brunche v Praze

Lifestyle16.1.2018

Rokytnice nad Jizerou: Lyžování na střeše Česka!

Lifestyle11.1.2018

Coco Chanel: První dáma Haute Couture

Lifestyle9.1.2018

Jsou solné lampy nad zlato?

Lifestyle4.1.2018

První člověk, který uskutečnil dálkovou jízdu v automobilu? Bertha Benzová!

Lifestyle31.12.2017

Zrození automobilu: Carl Benz přihlásil v roce 1886 významný patent!

Lifestyle29.12.2017

Místo střevíčků „papuče“

Lifestyle28.12.2017

Podmaňte si poušť

Lifestyle21.12.2017

Výjimečný internetový magazín zabývající se nejzajímavějšími články z oblasti vědy a poznání, planety Země, historie, zajímavostí a lifestyle!

Copyright © RF-Hobby s.r.o