DPF – za těmito třemi písmeny se skrývá označení filtru pevného částic, který se nachází v motorech poháněných naftou. Panují kolem něj neustále dohady a diskuse o něm asi nikdy neutichnout. Jak však tento filtr zrepasovat, aby fungoval déle?
K čemu filtr slouží?
Filtr pevných částic slouží k zachytávání pevných částic z výfukových plynů, jak jeho název napovídá. Je povinný u všech dieselových motorů a chrání nás všechny před velmi škodlivými pevnými částečkami, které vznikají při vznícení nafty.
Protože se jedná o mechanický filtr, je přirozené, že se čas od času musí vyčistit. Jedním ze způsobů je plynulá jízda ve vyšších otáčkách na vyšší zařazený stupeň.
Přitom se ale musí uměle zvýšit teplota výfukových plynů a tím dochází k takzvanému vypalování filtru.
Existuje i jiná cesta?
Existuje asi pouze jediné opravdové a efektivní řešení, jak DPF filtr vyčistit. Je k němu zapotřebí použití specializovaného zařízení, které vytvoří s filtrem uzavřený okruh a tím z něj dostane i ty nejmenší částečky.
Výhodou je měřitelnost vyčistění filtru jak před započetím repasu DPF, tak i po jejím skončení. Tímto způsobem tak dostanete filtr opět do perfektního technického stavu.
Filtr pevných částic však není jediné zařízení, které si zaslouží vaši pozornost.
O jaké zařízení jde?
Další součástí vozu, která si zvlášť přes zimu vyžaduje zvýšenou pozornost, je autobaterie. Možná ji někteří z vás zanedbávají, ale to by se vám mohlo dříve nebo později nehezky vymstít.
obzvlášť pokud máte postarší vůz s původní baterií, je velmi vhodné koupit nabíječku autobaterií.
Tím si zajistíte, že nebude přes zimu ztrácet kapacitu a vy budete o něco klidnější při každém nastartování, kdy je motor studený.
Ať už se jedná o filtr pevných částic, nebo o autobaterii, váš plechový miláček si vyžaduje náležitou pozornost a s tím také spojené výdaje. Tyto činnosti byste tak neměli podceňovat.