Dětský televizní kanál Cartoon Network, spadající pod společnost Turner, představí v ČR svůj nový originální komediální počin Hrdinská výprava chrabrého prince Ivandoa.
Seriál o princi Ivandoeovi tvoří celkem 10 tříminutových dílů a kombinuje reálné prostředí s kreslenými postavičkami. Seriál bude uveden v pondělí 22. ledna 2018 v 17.05 hodin.
Tvůrci Ivandoa jsou dánští animátoři Christian Bøving-Andersen a Eva Lee Wallbergová, kteří již dříve pracovali na oblíbeném seriálu Cartoon Network Gumballův úžasný svět a kteří při našem rozhovoru přiblížili, jak seriál Ivandoe vznikal.
Christiane, jak moc se liší finální verze seriálu Hrdinská výprava chrabrého prince Ivandoa od prvotní myšlenky?
Vůbec první idea krátkého seriálu vznikla v Londýně, když jsme pracovali na seriálu Gumballův úžasný svět. První nápad byl dost odlišný a poté, co jsme ho interně odprezentovali v Cartoon Network, začaly vznikat další, které jsme rozvíjeli.
Na konci kreativního procesu jsme měli 7 hotových návrhů na seriál. Kombinací těchto nápadů vznikla postava prince Ivandoa coby výsledek relativně dlouhého procesu.
Jakmile jsme začali psát scénáře pro úvodních 10 dílů, více se nám začaly rýsovat charaktery hlavních hrdinů, ale i celý děj se jasněji vyvíjel. V podstatě to byl organický proces vývoje seriálu od začátku do konce.
Byla použita nějaká speciální či unikátní technologie při produkci seriálu, který vizuálně kombinuje živou přírodu s kreslenými postavičkami?
Když jsme hledali styl a prostředí pro tento seriál, tak jsme chtěli vytvořit zvláštní pohádkové kulisy, které by měly i nádech kouzelného pohádkového lesa. Rozhodli jsme se je proto vytvořit jako miniatury.
Využili jsme staré a osvědčené techniky užívané při tvorbě loutkových kulis. Doplnili jsme je opravdovými listy, větvičkami, kameny a hlínou z lesa, které dodávají autenticitu opravdového lesa do posledního detailu.
Do těchto kulis jsme pomocí 2D animačních technologiích zakomponovali ručně kreslené postavičky a animace. Věřili jsme, že takto vytvoříme pěknou a zajímavou pohádkovou atmosféru.
Takže to znamená, že nejdříve musíte natočit kulisy a poté je ve studiu dát dohromady s kreslenými postavičkami?
Přesně tak. Jako první vznikl scénář, který vytyčil, jaké scény a děj se budou odehrávat. Dále jsme měli storyboardy s podrobně rozpracovanými jednotlivými záběry kamer. Storyboard určoval, jaké záběry budou v dané scéně a co se v nich má stát.
Poté jsme vytvořili miniaturní kulisy, které za profesionálního nasvícení scén nafotil fotograf. Produkčním procesem jsme se snažili hodně přiblížit tomu, jak se dělaly loutkové hry dříve.
Fotograf nafotil hodně záběrů z různých úhlů, s různým nasvícením a podobně. Nakonec jsme tyto fotografie využili jako pozadí pro naše ručně kreslené postavičky a animace.
Naši animátoři kreslili postavičky přímo na tyto fotografie a poté je doplnili stíny a dalšími efekty, takže to vypadá, že postavičky se nachází v opravdovém lese.
Znáte nějaké české ilustrátory či animátory?
Konkrétní jména mě teď nenapadají. Během tvorby seriálu jsme ale hodně studovali středoevropské loutkářské filmy, abychom viděli, jak pracovali s kulisami a loutkami. Našli jsme v nich hodně inspirace.
Který díl ze seriálu o princi Ivandoeovi je Váš nejoblíbenější?
To je těžká otázka! (Smích) V jednom díle se Ivandoe potká s labutím princem a svedou mezi sebou souboj o princovskou čest. To se mi zdá velmi vtipné. Dalším mým oblíbeným dílem je, když se Ivandoe a Bert setkají s velkou mluvící horou.
Tato epizoda byla zábavná, ale poměrně těžká na vytvoření kulis, které vznikaly právě podle starých loutkářských technik. Celá hora byla vlastně pohyblivou miniaturou.
Těžké pak bylo skloubení této pohyblivé miniatury s animací a dalšími efekty, stejně jako se zvukem.