Jsou jako den a noc, přesto jako by snily stejný sen. Jedna stvořená neznámým africkým umělcem, druhá americkým fotografem. Společně vytvářejí dokonalé dílo, které patří k nejslavnějším fotografiím v historii.
Americký umělec Emmanuel Radnitzky (1890–1976) známý jako Man Ray, přichází 22. července 1921 do Paříže, aby se tu usadil v umělecké čtvrti Montparnasse.
Krátce poté se v kavárně stává svědkem konfliktu mezi několika dívkami a číšníkem, který je odmítl obsloužit, protože neměly klobouky. „Kavárna není žádný kostel,“ vzteká se jedna z nich a častuje číšníka notně peprnými urážkami.
Když je Rayova tehdejší společnice pozve ke stolu, ukazuje se, že onou vzdornou dívkou je „královna Montparnassu“, oblíbená modelka pařížských umělců známá jako Kiki. Brzy nato se stává Rayovou milenkou, múzou a také modelkou.
Právě její tělo nebo tvář najdete na většině jeho nejslavnějších pařížských fotografií.
S motivem bledě nalíčené modelky a ebenově černé masky Man Ray ve svém ateliéru na 31 rue Campagne Premiere experimentuje dlouho, ale stále to není ono. Existuje řada fotografií, které dokazují dlouhé hledání ideální kompozice.
Finální snímek poprvé vyjde 1. května 1926 ve francouzském časopise Vogue ještě pod názvem Visage de nacre et masque d’ebene, a rychle se řadí k jeho nejslavnějším fotkám.
Nechybí v každé knize, žádném článku, na žádné výstavě a její originál se 9. listopadu 2017 v aukční síni Christie’s prodá za částku odpovídající 70 milionům korun. Stane tak jednou z nejdražších fotografií v historii.